ارائه بهترین محصولات Servomotor

تعریف سرو و موتور
انواع سرو موتورها
برند های موجود سروو موتور در شرکت آدنا صنعت
مشخصات فنی شناسایی یک سروو موتور
خرید سروو موتور

خرید سروو موتور ،سروو موتور چیست ؟

سروو موتور یک عملگر چرخشی یا خطی است که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب، با استفاده از آن امکان پذیر است. چنانچه بخواهید یک شیء را در یک زاویه خاص بچرخانید یا آن را در یک فاصله مشخص به صورت خطی حرکت دهید، می توانید از سروو موتور استفاده کنید.

سیستم سروو، شامل یک موتور معمولی بوده که به شفت آن یک انکودر نصب شده است و توسط یک سیستم کنترل می گردد. با ارسال یک سیگنال کنترلی به سروو موتور امکان حرکت شفت به یک زاویه یا موقعیت خاص وجود دارد. سروو موتور در موقعیت شفت فرمان داده شده باقی می ماند تا زمانی که سیگنال تغییر کند، با تغییر سیگنال فرمان، موقعیت و زاویه شفت تغییر خواهد کرد.

سروو موتور در واقع، یک مکانیسم حلقه بسته خودکار جهت راه اندازی ماشین ها می باشد که از فیدبک موقعیت برای کنترل حرکت و رسیدن به موقعیت نهایی استفاده می کند. ورودی سیستم کنترلی سروو موتور یک سیگنال آنالوگ یا دیجیتال است که دستورات موقعیت را به شفت خروجی اعلام می کند. یک انکودر به شفت موتور متصل می شود تا فیدبک موقعیت و سرعت را به سیستم کنترل ارسال کند.

در ساده ترین مورد، فقط موقعیت، اندازه گیری می شود. موقعیت اندازه گیری شده در خروجی با دستور موقعیت ارسالی از سیستم کنترل و عدد تعریف شده که بصورت دستی برای سیستم کنترل تعریف شده است، مقایسه می شود. چنانچه موقعیت خروجی با مقدار تعریف شده و مورد نیاز تفاوت داشته باشد.

یک سیگنال خطا تولید می شود که موجب شده موتور در هر دو جهت بچرخد تا آنجا که خروجی شفت را به موقعیت مناسب برساند. زمانیکه شفت به موقعیت مورد نظر می رسد، سیگنال خطا به مقدار صفر رسیده و موتور می ایستد.

بررسی و نحوه کارکرد سروو موتور

معنی اسم این موتور الکتریکی به معنای خدمتکار می‌باشد، همانطور که گفته شد امکان حرکت خطی و  دورانی را فراهم می‌کند و دارای لختی (اینرسی) پایینی است. در نتیجه امکان تغییر سرعت در آنها سریع می‌باشد. این سیستم الکترومکانیکی به وسیله کنترل فیدبک و بر اساس جریان و ولتاژ ورودی؛ می تواند موقعیت دستگاه، قدرت،سرعت و گشتاور آن را تغییر دهد.

اساس عملکرد یک سروو موتور، به سیگنال‌های دریافتی، که از طریق سیم کنترلی تعبیه شده در آن، به سروو موتور اعمال می‌گردد، بستگی دارد. هر سروو موتور، دارای یک شفت (محور) خروجی می‌باشد و این محور قادر است به واسطه دریافت مجموعه‌ایی از سیگنال‌های رمزی، طی یک حرکت زاویه‌ای، در موقعیت زاویه‌ای متناسب با سیگنال ورودی قرار بگیرد.

به عبارتی، سروو موتور تنها زمانیکه پالس ورودی فرستاده شده به آن فعال باشد می‌تواند در مکان زاویه‌ای منحصر به آن، قرار گیرد و در صورت تغییر پالس ورودی، موقعیت زاویه‌ای آن نیز دچار تغییر می‌شود.

معنی اسم این موتور الکتریکی به معنای خدمتکار می‌باشد که همانطور که گفته شد امکان حرکت خطی و دورانی را فراهم می‌کند و دارای لختی (اینرسی) پایینی است. در نتیجه امکان تغییر سرعت در آنها سریع می‌باشد. این سیستم الکترومکانیکی به وسیله کنترل فیدبک و بر اساس جریان و ولتاژ ورودی؛ می تواند موقعیت دستگاه، قدرت،سرعت و گشتاور آن را تغییر دهد.

اساس عملکرد، به سیگنال‌های دریافتی، که از طریق سیم کنترلی تعبیه شده در آن، به سروو موتور اعمال می‌گردد، بستگی دارد. هر سروو موتور، دارای یک شفت (محور) خروجی می‌باشد و این محور قادر است به واسطه دریافت مجموعه‌ایی از سیگنال‌های رمزی، طی یک حرکت زاویه‌ایی، در موقعیت زاویه‌ایی متناسب با سیگنال ورودی قرار بگیرد.

به عبارتی، سروو موتور تنها زمانیکه پالس ورودی فرستاده شده به آن فعال باشد می‌تواند در مکان زاویه‌ایی منحصر به آن، قرار گیرد و در صورت تغییر پالس ورودی، موقعیت زاویه‌ایی آن نیز دچار تغییر می‌شود.

برند های موجود سروو موتور
در شرکت آدنا صنعت

ولتاژ تغذیه و مقدار جریان برای هر سروو موتور بر اساس کاربرد آن مشخص می شود. معمولا سروو موتورهای RC، دارای ولتاژ تغذیه 4 الی 6 ولت و جریان 100 میلی آمپر الی 2 آمپر می باشند.

 سرعت یک سروو موتور بر حسب زمان مورد نیاز شفت جهت رسیدن به یک موقعیت معلوم، مشخص می شود.

گشتاور با سرعت سروو موتور نسبت عکس دارد. هرچه سرعت یک سروو موتور با یک توان مشخص بالاتر باشد، گشتاور آن پایین تر می آید.

از پالس کنترلی برای تعیین موقعیت شفت استفاده می شود.

رزولوشن دقت موقعیت شفت را در زمان دریافت سیگنال فرمان مشخص می کند. معمولا رزولوشن سروو موتورها بین 1 تا 10 درجه است.

این خصوصیات در طراحی مکانیکی پروژه حائز اهمیت است. وزن سروو موتورهای RC، بین 15 تا 200 گرم است.

مشخصات فنی شناسایی جهت
خرید سروو موتور

سروو موتورها مثل انواع موتورهای دیگر خصوصیات مشخصی دارند مثل ولتاژ، جریان، سرعت عملکرد، گشتاور، پالس کنترلی، رزولوشن، پالس و وزن.

نظرات همراهان همیشگی شرکت آدنا صنعت

از اینکه مشتری باارزش  شرکت آدنا صنعت هستید، صمیمانه ممنونیم.

عضویت در خبر نامه آدنا صنعت

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من