خرید اینورتر، اینورتر صنعتی چیست؟

آشنایی با اینورتر صنعتیINVERTER

معرفی انواع اینورترهای صنعتی

روش های کنترلی درایو فرکانس متغیر VFD

مراحل نصب اینورتور

خرید اینورتر، اینورتر صنعتی چیست؟

اینورتر صنعتی یا همان درایو صنعتی با نام تجاری VARIABLE FREQUENCY DRIVE که به صورت اختصار (VFD) نامیده می‌شود در معنی لغوی معکوس کننده می باشد و نوعی کنترل کننده دور و راه انداز موتور است. از نظر الکترونیکی هرگونه دستگاهی که برق DC را به برق AC تبدیل کند (مبدل DC TO AC)، اینورتر نامیده می‌شود.

این محصول (اینورتر) دارای نام های بسیاری است که از جمله آن می توان به درایو، کنترل دور موتور، درایو فرکانس متغیر یا VFD اشاره نمود. اینورتر ها این قابلیت را دارند فرکانس و سطح ولتاژ تولیدی را توسط تقویت کننده ها به سطح ولتاژ و فرکانس دلخواه تبدیل کرده و برق AC خروجی را با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز کاربر تامین و تولید کنند. در نهایت از برق AC تولید شده در خروجی اینورتر می توانیم انواع موتور های AC سه فاز را کنترل و راه اندازی کنیم.

اینورتر برق صنعتی را با نام‌های دیگری مانند: درایو سرعت متغیر، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو فرکانس قابل تنظیم و درایو های صنعتی نیز می شناسیم. در حقیقت در اینورتر های صنعتی با تغییر نسبتی از ولتاژ و فرکانس می توانیم سرعت شفت را کنترل کنیم. اینورتر این قابلیت را دارد که توسط برق تک فاز موتور های سه فاز تا توان ۱۱ کیلو وات را با برق تک فاز با مصرف بهینه کنترل و راه اندازی کنیم.

اينورتر ها از نظر فاز و شكل موج خروجی

به دو نوع عمده تک فاز و سه فاز تقسيم بندی می شوند، همچنين از نظر شكل موج خروجی به چهار نوع زير قابل تقسيم هستند:

  • خروجی به شكل موج مربعی
  • خروجی به شكل سينوسی 
  • خروجی به شكل سينوسی اصلاح شده
  • خروجی به شكل سينوسی خالص

 

اینورتر صنعتی با تغییر نسبتی ولتاژ و‌فرکانس سرعت شفت را کنترل می کند.‌ اینورتر این قابلیت را دارد که برق تک فاز موتور‌های سه فاز را تا توان ۱۱ کیلو‌وات با مصرف بهینه کنترل و راه اندازی کند. شرکت اینل کالا نمایندگی پخش انواع اینورتر صنعتی را با بهترین برند در ایران دارا می باشد.

اینورتر یکی از وسایلی است که از بروز بسیاری از مشکلات در صنایع و دستگاه‌ها مرتفع جلوگیری می نمائید. اینورترهای صنعتی به عنوان هسته اصلی تولید در یک منبع تغذیه بدون وقفه است. کیفیت ولتاژ و قابلیت اطمینان از فاکتورهای اصلی در انتخاب اینورتر صنعتی است. داشتن راندمان بالا به همراه رگولاسیون مناسب به همراه حفظ  کمترین میزان اختلال موجی شامل آفست و هارمونیک‌های ورودی و خروجی از دیگر فاکتورهای اینورتر صنعتی است. اینورتر صنعتی از دو جز اصلی تشکیل شده که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قسمت یک سو کننده برق شهر
  • صافی خازنی
  • قدرت یاب
انواع اینورتر صنعتی

اینورتر صنعتی با توجه به کاربری‌های کنترلی متفاوت در انواع مختلف وجود دارد که می توان بر اساس تک فاز، دو فاز و سه فاز به انواع و برندهای مختلف تقسیم بندی نمود:

  • اینورتر LS
  • اینورتر زیمنس
  • اینورتر هایتک
  • اینورتر آیمستر
  • اینورتر آشنایدر
  • اینورتر دلتا
  • اینورتر جفران
  • اینورتر اینورتر

 

اینورتر در تمامی برندهای آسیایی و اروپایی برطبق مدل و کیلو وات مختلف از طریق فروشگاه اینل کالا عرضه می شود.‌ که قیمت هر کدام از آنها بر اساس نوع و ‌کیلو وات متفاوت است.

خرید اینورتر

خرید اینورتر صنعتی و معرفی انواع اینورتر صنعتی

روش های کنترلی درایو فرکانس متغیر (VFD)

همه روش های فوق از مدولاسیون پهنای باند PWM استفاده می کنند.

مراحل نصب اینورتور

حتما ارت یا زمین اینورتر را متصل کنید.

با دستان خشک با درایو یا اینورتر کار کنید.

از نصب اینورتر در محیط های با قابلیت اشتعال خود داری کنید.

پلاک موتور را به دقت بررسی کنید و به کیلو وات و آمپر آن دقت کنید.

نقشه سیم بندی اینورتر را با دقت مطالعه کنید.

دقت شود که توان موتور بیش تر از درایو یا اینورتر نباشد.

اینورتر و سیر تحول آن

اینورترها از دهه 1940 میلادی در حوزه های مختلفی مانند صنعت، تولید انرژی برق، الکترونیک و … استفاده می شدند، اما تاریخچه ساخت آن ها تا اوایل دهه 1980 به شکلی که امروزه شناخته می شود، شکل نگرفته بود. این قطعه در ابتدا برای تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) استفاده می شد. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی inverter ها قابلیت تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم را نیز پیدا کردند.

در سال های 1960 با افزایش نیاز به مبدل های بزرگ در صنعت، اینورترهای نیمه هادی به کار گرفته شدند. در دهه 1980 با پیشرفت تکنولوژی نیمه هادی و برداشتن محدودیت های اندازه و وزن، inverter های بسیار کوچک و سبک توسط شرکت های تولید کننده الکترونیک تولید شدند.

اکثر تولیدکنندگان الکترونیک امروزه مبدل هایی با امکانات بسیاری مانند قابلیت تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم و بالعکس، تنظیم فرکانس خروجی، سیستم های حفاظتی و … تولید می کنند که در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، تولید انرژی برق، پزشکی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نظرات برخی از شما دوستان وهمراهان همیشگی آدنا صنعت

q

کیانوش احمدی

مشتری

مرسی از  تیم پشتیبانی حرفه ایشون من بعد از خرید محصول هر زمان با تیم پشتیبانی تماس گرفتم خیلی خوب راهنمایی کردن

r

کمیل اسدی

مشتری

من از محصولات hmi  و plc  شرکت شما خریداری کردم و خیلی راضی ام انشالله به زودی از محصولات inverter هم خریداری میکنم

w

کمیل یاری

نصاب

من چندین سال مشتری ثابت شرکت شما هستم و تمامی محصولات بخصوص محصولات اینورتر رو از شما تهیه میکنم و خیلی راضی هستم

e

طاهر محمدی

مشتری

سری قبلی محصولاتتون از کیفیت کمی برخوردار بودن اما با توجه به خریدی که تازگیا انجام دادم کیفیت محصولات ارتقا پیدا کرده

بررسی برند های موجود در شرکت آدنا صنعت

برند دانفوس

برند دانفوس

شرکت دانفوس یکی از بزرگترین و پیشروترین برندهای صنعتی جهان تبرید می باشد. این برند شناخته شده در صنعت تبرید و تهویه مطبوع دارای طیف گسترده ای از قطعات شامل شیرآلات، ابزارهای کنترلی، انواع کمپرسورها و مبدل ‌های حرارتی می باشد که تمامی آنها تحت نام تجاری دانفوس عرضه می‌ گردند. کیفیت، کارایی و قابلیت اطمینان تمامی قطعات دانفوس برای همگان در این صنعت شناخته شده است. این شرکت در سال 1933 در کشور دانمارک تاسیس گردید و دفتر مرکزی آن در این کشور واقع شده است. اما این برند محصولات خود را با استانداردهای بالا در کشورهای مختلفی مانند فرانسه، دانمارک، چین، مکزیک و … تولید می‌کند.برند دانفوس همواره در حال پیشروی به‌سوی استانداردهای تازه بوده و نتایج شگفت‌انگیزی نیز به‌دست آورده است. شروع کار برند دانفوس با تولید محصولات محدودی همراه بود اما این برند حالا در تولید اکثر قطعات مورد استفاده در صنعت سرمایش، گرمایش، پمپ‌های فشار قوی و کنترل درایوها (VFD) فعال است و در اکثر کشورهای جهان نمایندگی فعال دارد.
  •  
برند دلتا

برند دلتا

شرکت تایوانی دلتا (delta) در سال 1971 توسط آقای بروس چنگ(bruce cheng) تاسیس شده و در عرصه راه حل های الکتریکی از سال 2002 تا 2006 در ردیف اولین های دنیا بوده است . در سال 2015 نیز در میان 45 شرکت در بخش شرکت های در حال توسعه رتبه ی اول را کسب میکند و به عنوان برند مطرح جهان شناخته میشود.دلتا به دلیل اینکه از وابستگی به واردات ژاپن جلوگیری کند ، تولید تجهیزات را برای تولیدکنندگان تایوانی آغاز کرد. موفقیت این شرکت در بخش‌هایی بود که تلویزیون را به منبع قدرتش وصل می‌کرد، و بعدها آن را در مرکزیت کامپیوترهای شخصی و نوت بوک قرار داد. با تمرکز برروی ارتقای محصولات خود، باعث شد تولید کنندگان مطرح تایوان موفقیت خود را حفظ کنند. برای مدت طولانی دلتا آداپتورهای برق شرکت اپل را تولید می‌کرد، اما در سال 2012 دلتا ربات‌هایی را تولید میکرد که برای جایگزینی کارگران در کارخانه‌های الکترونیکی چین به صرفه باشد.تا سال 2016، دلتا (DELTA) امیدوار است بتواند نسخه ای 10000 دلاری را بفروشد که کمتر از نصف قیمت روبات‌های کنونی خواهد بود.
  •  
برند زیمنس

برند زیمنس

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل یک‌بار نام غول صنعت و تولید اروپا یعنی شرکت زیمنس آلمان را نشنیده باشد؛ و یا نماد siemens را در نقش حامی در ورزش و هنر و یا حتی شرکت‌های هوایی ندیده باشد؛امروزه زیمنس با مهندسی دقیق و تولید انبوه و گستردگی در بیش از 200 کشور جهان به‌عنوان پرچم‌دار در صنعت دنیا نامی آشناست و در حال حاضر مقر اصلی آن در شهر «مونیخ» است . زیمنس در حال حاضر در حوزه‌های صنعت، انرژی، سلامت و زیرساخت و صنایع شهری فعالیت می‌کند. این شرکت آلمانی در حوزه‌ی سلامت و ساخت و فروش تجهیزات پزشکی یکی از فرمانروایان بازار است. 12 درصد از درآمد زیمنس از این بخش تأمین می‌شود و دومین واحد پرسود آن‌ها پس از خودکارسازی صنعتی است. دفتر مرکزی زیمنس در شهر مونیخ قرار دارد و بزرگترین شرکت تولیدی صنعتی در اروپا است. زیمنس دارای دفاتر شعبه‌ای در خارج از آلمان است. بخش‌های اصلی زیمنس عبارتند از: صنعت، انرژی، بهداشت و درمان و زیرساخت و شهرها، که نمایانگر فعالیت‌های اصلی آن می‌باشند.
  •  
برند تکنو

برند تکنو

گروه صنعتی تکنو صنعت یک نام آشنا با بیش از 15 سال سابقه، در صنعت سیستم های قالب بندی، قالب بتن ، ماشین الات ساختمانی و صنعتی می باشد ، بگونه ای که می توانید به انجام عملیاتی عمرانی و ساختمانی، با کمترین هزینه متکی به تکنوصنعت باشید. برای اطمینان از کیفیت بالای محصولات قالب بندی و ماشین آلات این اطمینان را می دهد همواره به تولید براساس آخرین متد و فرآیندهای، در کل زنجیره تولید اصرار دارند.محصولات برند تکنو بر اساس استاندار های بین الملل جهانی ساخته می شود ، دارای انرژی مصرفی بسیار می باشد.این شرکت با بیش از نیم قرن سابقه مفید و روبه رشد همراه با کادری مجرب و متخصص مفتخر به عرضه محصولات لوازم خانگی با برند “تکنو” در کشور میباشد. کارخانجات این مجموعه دارای بالاترین استاندارد های جهانی بوده و در طی مراحل کلیه نظارت های دقیق فنی و مهندسی در خصوص کالاها در این کارخانه اعمال میشود که همین امر باعث شده این محصولات حائز بالاترین درجه کمی و کیفی گردند و در کنار طراحی زیبا و به روز ،بصورت خاص،مورد قبول مشتریان واقع گردند.
  •  
برند ال اس

برند ال اس

شرکت LS تولید کننده تجهیزات برق و اتوماسیون صنعتی در کره جنوبی است و همچنین از زیرشاخه‌های شرکت LG می‌باشد. شرکت LG از دو شرکت LUCKY و GOLD STAR تشکیل‌شده است که شرکت GOLD STAR درزمینه تأمین قطعات الکتریکی و شرکت LUCKY درزمینه تولید مواد شیمیایی فعالیت داشتند. همچنین LG توانسته عنوان اولین شرکت تولیدکننده تجهیزات برقی در کره جنوبی که موفق به کسب گواهینامه ISO9001 شده است را به خود اختصاص دهد. یکی از بهترین محصولات شرکت ال اس بی متال ال اس می باشد .LG Electronics در سال 1958 تاسیس شد و مسیر خود را برای رسیدن به عصر دیجیتالی پیشرفته ادامه داد، که این را مدیون مهارت های فنی به دست آمده از ساخت فراوان لوازم خانگی همچون رادیو و تلویزیون است. LG Electronics یا همان شرکت LS محصولات جدید بسیاری به بازار عرضه کرده است. فن آوری های جدید را در تلفن های همراه و تلویزیون های دیجیتالی قرن ۲۱ به کار برده و به تقویت و استحکام موقعیت خود به عنوان یک شرکت جهانی ادامه می دهد.
  •  
برند اینوت

برند اینوت

شرکت اینوت (INVT) از زمان تأسیس خود در سال 2002 تمرکز خود را بر روی اتوماسیون صنعت و انرژی گذاشته است و متعهد به “ارائه بهترین محصول و خدمات برای رقابت بیشتر مشتریان” است. این کمپانی اینوت (INVT) که از تکنولوژی و فناوری بالا برخوردار است اولین برند تولید کننده درایو در چین می‌باشد. شرکت اینوت در سال 2010 به بورس عرضه شد و اولین شرکت بورسی با سهام A (002334) در بورس اوراق بهادار شنژن در صنعت است. در حال حاضر ، INVT صاحب 15 شرکت تابعه و بیش از 3200 کارمند ، بیش از 30 دفاتر داخلی و مراکز ضمانت و 4 شعبه خارج از کشور است که شبکه فروش بیش از 90 کشور و منطقه خارج از کشور را تشکیل می دهد.INVT به عنوان شرکت اصلی فناوری پیشرفته پروژه ملی بر اساس تسلط بر فن آوری های کلیدی در الکترونیک قدرت،کنترل خودکار و فناوری اطلاعات،ساخته شد. INVT با ۱۲ مرکز تحقیق و توسعه در سراسر دنیا،دارای بیش از ۸۵۰ اختراع ثبت شد. این شرکت دارای اولین آزمایشگاه در صنعت، که دارای مجوز ACT از TUV SUD، UL-WTDP و CNAS است.
  •  

راه های ارتباطی با شرکت

دفتر شهر قدس:02146072156

دفتر لاله زار:02136916908

دفتر مرکزی:02166129107

شماره واتساپ:09213752620

آدرس ایمیل :info@adnasanat.ir

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من